Wesseling Tuinen
Creativity is just
connecting things

Steve Jobs

Bert Derks

Grafisch vormgever (huisstijl & webdesign)


Wie ben je?
Geboren in het Noord-Hollandse Alkmaar en na op diverse plekken in het land gewoond te hebben nu woonachtig in Nobelhorst, een nieuwe wijk met een dorpsachtige opzet in Almere. Met diverse klanten verspreid over Nederland is dit een mooie centrale plek.

Vertel eens iets over je bedrijf
Studio2B is opgericht in 2003. Ik heb daarvoor circa 21 jaar gewerkt in de IT voor een grote expediteur op Schiphol. De laatste 9 jaar als IT-manager, verantwoordelijk voor de drie Nederelandse kantoren en kantoor Zaventem op de luchthaven in Brussel. Uiteindelijk had ik het na 21 jaar wel gezien en zocht een nieuwe uitdaging en heb vervolgens de fotovakschool gedaan en mij daarnaast ook toegelegd op de grafische vormgeving. In beide opleidingen leer je ook anders kijken naar de dagelijkse ‘dingen’ om ons heen. Nu ben ik vooral grafisch vormgever en vind het heel interessant om een bedrijf te begeleiden in haar huisstijl, hetgeen o.a. tot uiting kom in een website, brochure, logo en tal van andere grafische en marketinguitingen.

Hoelang werk je al samen met Wesseling Tuinen?
Om zeker te zijn, moest ik even in het archief duiken, maar de zeer prettige samenwerking is gestart in 2013.

Welke werkzaamheden verricht jij?
Ik ben begonnen in 2013 met het vernieuwen van de website en sinds die tijd verzorg ik de totale huisstijl van Wesseling Tuinen, dus van website en brochures tot de belettering van het wagenpark, kortom de totale visuele uitstraling. In samenspraak en overleg met Linda blijven we nieuwe ontwikkelingen volgen en zijn we afgelopen periode bezig geweest om de website een complete restyle te geven en onderwerpen die de doelgroepinteresseren nog meer naar voren te laten komen en nog meer inzicht te geven wat de Mannen van Wesseling nu precies doen.

Wat zijn voor jou opvallende trends en ontwikkelingen geweest in je vakgebied?
Eén van de trends is, dat online media zoals een website, steeds vaker op een mobiele telefoon bekeken wordt. Grafisch gezien is vernieuwing altijd een ‘must’, want op het moment dat je niet vernieuwd, ga je achterlopen. Herkenbaarheid in de visuele uitstraling blijft ontzettend belangrijk en is het ‘smoel’ van je bedrijf.

Hoe heb je dat vertaald binnen Wesseling Tuinen?
Het bewaken van de huisstijl, zodat de herkenbaarheid waar iedereen aan gewerkt heeft, niet wordt aangetast. Met een zekere regelmaat worden er nieuwe ideeën aan toegevoegd, die altijd eerst binnen de groep besproken en beoordeeld worden.

Wat zou je nog graag een keer gedaan of gezien willen hebben in relatie tot je vak?
Visuele vormgeving is altijd in beweging, nieuwe trends worden geïmplementeerd en ik volg continu deze ontwikkelingen op de voet.

Wat maakt jou onderscheidend?
Ik stel mezelf altijd heel flexibel op, denk mee en kom zo nodig met een alternatieve oplossing.


Route
Route
© 2021 Wesseling Tuinen • Realisatie STUDIO2B