Wesseling Tuinen
A goal is a dream with a deadline

(Napoleon Hill)

 

Linda Blankendaal

Marketing- en communicatieadviseur


Wie ben je?
Ik ben een nuchtere Noord-Hollandse die in 2017 is neergestreken in Drenthe. Mijn werkgebied is zeer groot, daarom was verhuizen naar ruimte en natuur geen probleem. Bovendien ben ik nog regelmatig in Noord-Holland te vinden. Onder andere in Haarlem.


Vertel eens iets over je bedrijf
Bureau100 is opgericht in 2011. Het is een eenmanszaak met een flexibele schil. Dat wil zeggen dat ik veel samenwerk met marketingspecialisten, die gedurende een project onder de vlag van Bureau100 werken. Bedrijven kunnen bij Bureau100 terecht voor alle tactische en operationele marketingactiviteiten. Bijvoorbeeld omdat ze zelf geen marketingafdeling in huis hebben, of tijdelijk ondersteuning nodig hebben. Daarnaast doe ik veel korte sparringsessies met ondernemers. Zelf ben ik op de eerste plaats strategisch adviseur, maar ik steek ook graag de handen uit de mouwen.

Hoelang werk je al samen met Wesseling Tuinen?
Leuke vraag, het is zo vanzelfsprekend dat we samenwerken dat het al veel langer lijkt. Ik heb het opgezocht en zag dat we sinds 2013 samenwerken.

Welke werkzaamheden verricht jij?
Ik ben gestart met een marktonderzoek om na te gaan wat de trends en ontwikkelingen zijn, en in hoeverre Wesseling Tuinen daar op inspeelt. Daarbij heb ik ook gekeken naar het imago en de identiteit van het bedrijf. Aan de hand daarvan hebben we een plan van aanpak opgesteld waarbij we aan de slag zijn gegaan met de positionering van Wesseling Tuinen en de medewerkersbetrokkenheid. Het resultaat is onder andere dat de medewerkers inmiddels bekend zijn in de regio als ‘De Mannen van Wesseling’. Wekelijks delen zij hun persoonlijke ervaringen en tuintips in De week van Wesseling. Voorheen op Facebook, en inmiddels in een blog op deze website. Die ik overigens ook schrijf. Verder heb ik regelmatig overleg over het marketingbeleid, waarbij ik ook samenwerk met Bert en Maurits en heb ik nauw contact met alle personeelsleden over interne en externe communicatie.

Wat zijn voor jou opvallende trends en ontwikkelingen geweest in je vakgebied?
Marketing is altijd al een containerbegrip geweest. Wat ik de laatste jaren vooral merk is dat het woord marketing in de volksmond vooral wordt gekoppeld aan online marketing. En dat ik mijzelf steeds vaker hoor uitleggen dat marketing zoveel meer is. Er komen ook steeds meer specialisaties in het vakgebied. Voorbeeld: Tot 5 jaar terug kon je nog social media expert zijn. Tegenwoordig ben je ofwel Facebook ofwel LinkedIn expert. En dan heb ik het nog niet over alle nieuwe media. Specialisme wordt dus steeds belangrijker.

Hoe heb je dat vertaald binnen Wesseling Tuinen?
Goed inzetten op enkele mediakanalen betekent ook dat het nog belangrijker is om je klant goed te kennen.

Wat zou je nog graag een keer gedaan of gezien willen hebben in relatie tot je vak?
Marketing is in mijn ogen meebewegen met trends en ontwikkelingen in de markt. Dat betekent dat je jezelf ook altijd moet blijven ontwikkelingen. In mijn geval op strategisch niveau. Waarbij ik mij de laatste jaren vooral focus op interne marketing. Daar hoort ook organisatiepsychologie bij. Ik denk dat ik nooit ben uitgeleerd. En gelukkig maar, want stilstand is achteruitgang.

Wat maakt jou onderscheidend?
Ik sla duidelijk een brug tussen marketing en HR. Interne marketing komt op de eerste plaats, wil je je goed kunnen positioneren in de markt.

Artikelen van Linda



Route
Route
© 2024 Wesseling Tuinen • Realisatie STUDIO2B